تبلیغات
کسب و کار الکترونیک - مطالب شهریور 1394
پرداخت الکترونیک
چگونه یک  درگاه پرداخت اینترنتی راه اندازی کنیم؟

دریافت و پرداخت وجه، مهم‌ترین فرایند مالی بین خریدار و فروشنده، در کسب‌وکارهای آنلاین است ، این فرایند باید در یک بستر امن، راحت و قابل‌پیگیری انجام شود. مدیر یک سایت تجاری برای این منظور چندین راه پیش روی خود دارد.

برای داشتن یک درگاه پرداخت اینترنتی میتوان به دو صورت اقدام کرد.

روش اول:

قرارداد مستقیم با بانک
روش دوم:

قرارداد با یک شرکت واسط بین‌بانکی


روش اول: قرارداد مستقیم با بانک

در این روش مدیران سایت و فروشگاه های انلاین با بانک قراردادی را بسته و بانک اجازه ی اتصال سیستم پرداخت الکترونیک را به حساب بانکی آنها فراهم میکند.

کاربرد:

برای فروشگاه های بزرگ و کسب و کار های کاملا ثبات یافته که

روزانه تراکنش مالی نسبتا بالایی دارند.

مراحل گرفتن درگاه از بانک

قبل از درخواست از یک بانک برای اتصال به آن، باید شرایطی داشته باشید، از جمله:

نماد الکترونیکی (enamad):

مراجعه به سایت enamad.ir
مطالعه شرایط گرفتن نماد الکترونیک

ثبت در سایت ساماندهی samandehi.ir

جواز کسب یا یک شرکت ثبت شده لازم است

 

ثبت درخواست درگاه در یکی از بانک ها

هر بانک شرایط خاص خود را دارد نقطه مشترک در تمام بانک ها نماد الکترونیک و جواز کسب است.

اتصال سایت به درگاه بانک

دریافت چند کد و نام کاربری و رمز عبور از بانک

مزایا و معایب این روش

مزایا:

هزینه کالا و یا خدمات شما بدمن کارمزد به حسابتان واریز میشود
کاربر سایت شما به صفحات واسطه منتقل نمشود
امنیت بیشتر
سرعت بالاتر
نشان از اعتبار بیشتر سایت یا وبلاگ شما

معایب:

انجام مراحل اداری وبانکی
زمان بر بودن انجام مراحل 
به وبلاگ نماد الکترونیک تعلق نمی گیرد
نیاز به سفته یا وثیقه نزد بانک


روش دوم: قرارداد با یک شرکت واسط بین‌بانکی
شخص متقاضی درگاه پرداخت اینترنتی، از شرکت های ارائه دهنده ی این خدمت دریافت کند.
سایت هایی هستند که اجازه می دهند مشتریان سایتمان را به ان ها ارجاع دهیم و سپس به بانک مورد نظرشان هدایت می کنند.و پس از دریافت مبلغ مشتری به سایت ارجاع داده میشوند.
کاربرد:
امکان دریافت نماد و درگاه مستقیم نداریم.
مناسب کسب و کارهای کوچک یا متوسط
گاهی نیاز است در سایت 2یا چند درگاه بانک باشد
شرکت های واسط:
این شرکت ها استاندارد های امن پرداخت را رعایت کرده اند
با بانک های متعدد قرارداد دارند.
پنل های سرویس دهی متعدد که کاربر میتواند به نسبت کسب و کارش از انها استفاده کند.
 مزایا و معایب
مزایای درگاه پرداخت اینترنتی غیرمستقیم:
کار زیادی برای ثبت نام و گرفتن درگاه نمیخواهد
نیازی به سفته یا وثیقه نزد بانک ندارد
کاربرد برای وبلاگ ها
معایب درگاه پرداخت اینترنتی غیرمستقیم:
پول پرداختی مشتریان مستقیما وارد حساب شما نمیشود
برای تسویه حساب با شرکت موردنظر باید کارمزدی به این شرکت پرداخت کرد (حدود 1درصد)
امنیت کمتر
مشتری باید یک مرحله بیشتر طی کند. یعنی باید ابتدا وارد سایت آن‌ها شود و سپس وارد درگاه بانک... و همین ممکن است برای
برخی مشتریان که ناشی‌تر هستند شبهه ایجاد کند و از خرید منصرف شوند.
بررسی چند سایت ارائه دهنده ی درگاه واسط
زرین پال zarinpal
شهرت خوب، خدمات عالی، پشتیبانی خوب، از لحاظ بصری خوب،
امادرصد کارمزد بالا
پی لاین payline.ir
رفع برخی از معایب زرین پال که مشتریان ناراضی را جذب کرد، پشتیبانی عالی، پرداخت به موقع، و عملکرد نسبتا خوب، چک کردن
درگاه ها و انتخاب درگاه خلوت تر و موفق تر در واریز ها،ولی هر 24 ساعت فقط یکبار برداشت 
پارس پالparspal.com
شبیه paypalراه انداز این ایده ، استفاده از پروتکل httpsبرای امنیت بیشتر، درصد کارمزد کم
مطالعه موردی: پارس پال
مرحله اول: عضویت در سایت
تکمیل فرم ثبت نام
طی کردن مراحل برای احراز هویت
مرحله دوم : فعال سازی و احراز هویت
معرفی حساب:
کاربر پس از فعالسازی اکانت خود با ورود به سیستم و مراجعه به پنل کاربری نسبت به ثبت حساب های متصل خود اقدام می
نماید.
دریافت درگاه :
از بخش خدمات پرداخت درگاهها اقدام به معرفی وب سایت
کلید های پرداخت:
طراحی و ایجاد کلید و مشخصات پرداخت
انتقال کد درون صفحه وبلاگ یا وب سایت
 




طبقه بندی: کسب و کار الکترونیک،
برچسب ها: کسب و کار الکترونیک، پرداخت الکترونیک،

تاریخ : یکشنبه 8 شهریور 1394 | 07:19 ب.ظ | نویسنده : سیمین بخشی | نظرات
پرداخت الکترونیک
پرداخت اینترنتی

در دنیای امروز، همه جا سخن از تجارت الکترونیک است. شمار فروشگاه‌های اینترنتی روز به روز بیشتر، اینترنت در دسترس‌تر و شوق خرید اینترنتی میان مردم هم بیشتر می‌شود. در این میان نقش پرداخت اینترنتی هم پررنگ است. چرا که فروشندگان و هم خریداران برای دردسر کمتر، گرایش بیشتری به این گونه پرداخت دارند.

تعریف:

پرداخت پول از طریق اینترنت ،درقبال دریافت کالا یا خدمات اطلاق می شود به طوری که این پرداخت بدون نیاز به حضور فیزیکی در شعب بانک را داشته باشد. 
درﮔﺎه ﭘﺮداﺧﺖ اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮑﯽ
درگاه پرداخت اینترنتی پایانه ای است که به کاربر اجازه میدهد در قبال دریافت کالا یا خدمات هرینه ی آنرا به صورت online ودر لحظه به حساب فروشنده واریز کند.
بسیاری از سایت های اینترنتی که محصولی برای عرضه دارند و یا ارائه دهنده خدماتی می باشند برای دریافت پول ارائه خدمات و یا فروش محصولات نیاز به درگاه اینترنتی (E-payment gateway)دارند.
تنها با کارت بانکی و درگاه پرداخت اینترنتی، به سادگی می‌توان اقدام به پرداخت پول کرد.

پارامترهای لازم برای پرداخت اینترنتی

 

üشماره شانزده رقمی کارت
üCVV2"کد امنیتی برای خرید اینترنتی"Card Verification Value
üرمز دوم کارت "رمز مختص انجام امور بانکی از طریق فضای مجازی ( اینترنت)"

 

مزایا پرداخت اینترنتی
üامکان استفاده آسان از خدمات درگاه پرداخت بانکی و دریافت سرویس
üافزایش مشتریان به منظور ارائه خدمات به صورت انلاین
üامکان مشاهده صورت حساب به صورت لحظه ای و شفاف
üکاهش زمان فرایند خرید مشتریان سایت و اطلاع رسانی هنگام پرداخت
üپذیرش کلیه کارت های عضو شتاب و عدم نیاز مراجعه به بانک
üقابل استفاده برای سایت های شخصی و وبلاگ ها به منظور دریافت حمایت مالی
üکاهش هزینه های فروشندگان و افزایش رفاه حال مشتریان
üسیستم پرداخت اینترنتی توسط بانک‌های عامل به گونه‌ای طراحی شده‌است که ایمن و ساده بوده و کمترین نیاز به راهنمایی را برای خریدار ایجاد نماید
مشکلات

بی توجهی به نکات امنیتی در زمان پرداخت

بهتر است به چند نکته در هنگام پرداخت آنلاین توجه داشته باشیم:

 توجه به نماد الکترونیک،

درگاه پرداخت و پروتکل HTTPS است.

اگر درگاه پرداخت شما با HTTPS آغاز نشود مطمئن باشید که این صفحه یک صفحه پرداخت جعلی و یا به اصطلاح فیشینگ هست.

 فیشینگ تلاش غیرقانونی برای به دست آوردن اطلاعات حساب کاربر است که با آن می‌توان حساب او را خالی کرد.

برخی اوقات ممکن است مسائلی در هنگام خرید اینترنتی به وقوع بپیوندد. مثلاً ممکن است در هنگام پرداخت شبکه بانکی قطع شود و پرداخت ناموفق انجام شود. معمولاً بدترین حالتی که ممکن است به وقوع بپیوندد این است که پول از حساب شما کسر، اما به حساب فروشنده واریز نشود. معمولاً پول شما در حساب‌های حد واسط بانک است. نهایتاً خود بانک می‌باید مغایرت‌ها را رفع کند، درصورت بروز چنین شرایطی نگران نباشید و منتظر بمانید، اگر ظرف مدت 48 ساعت پول به حسابتان برگشت نخورد، آنگاه با بانک عامل پرداخت اینترنتی تماس بگیرید تا مغایرت برطرف شود.

سوالاتی ذهن‌ را درگیر می‌کند

جنس کالای خریداری شده مرغوب است یا نه؟ آیا نکند پولی را پرداخت کنیم ولی وسیله مورد نظر را دریافت نکنیم؟ یا اصلا فروشگاهی که از آن وسیله‌ای را خریداری می‌کنیم قابل اطمینان است یا نه؟!

خوشبختانه نماد اعتماد الکترونیکی یا همان eNamad این مشکلات را رفع کرده است و این نشان را به فروشگاه‌هایی که قابل اعتماد باشند، داده می‌شود. نماد اعتماد سایت مد نظر را تایید و ضمانت می‌کند تا اگر کالایی خریداری کردید در صورت تخلف پول مشتری را پس دهد. پس جای هیچگونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

نکات امنیتی  که باید رعایت کنیم

استفاده از این تکنولوژی سودمند نیازمند رعایت نکاتی ساده، جهت جلوگیری از سوءاستفاده سارقان اینترنتی می‌باشد

üتا جایی که امکان دارد در مراکز عمومی نظیر کافی نت ها یا مکان هایی که اینترنت رایگان در اختیار شما می گذارند و از امنیت آن اطمینان کافی ندارید وارد اینترنت بانک خود نشوید.
ü تا زمانی که از ارسال ایمیلی توسط بانک خودتان اطمینان حاصل نکرده اید اطلاعات شخصی خود را برای آن ایمیل ارسال ننمایید.
üدر صورتی که مجبور شدید در یک مکان عمومی از اینترنت استفاده کنید هنگام وارد کردن رمز عبور دقت کنید اطرافیان قادر به مشاهده رمز شما نباشند و تاجایی که ممکن است از صفحه کلید های مجازی که بانک ها در اختیارتان می گذارند استفاده کنید.
üکد کاربری و رمز عبور خودتان را هیچ گاه یادداشت نکنید و تلاش کنید آن را حفظ کنید وبه هیچ عنوان رمز خود را در اختیار دیگران حتی کارکنان بانکتان قرار ندهید.
ü.هنگام خرید اینترنتی از سایت های معتبر خرید کنید و دقت کنید هنگام پرداخت وجه  ،رمز و کلمه عبورتان را تنها در سایت بانکتان وارد کنید نه سایت های دیگر.
ü تصور نکنید چون مبلغ قابل توجهی وجه در حساب بانکی تان ندارید هدف مناسبی برای سارقان اینترنتی نیستید چرا که تمام کاربران اینترنت به یک میزان در معرض خطر تهاجم هکر ها هستند پس در هر شرایطی امنیت را جدی بگیرید.
ü از خدمات بانکهایی که در زمینه بانکداری الکترونیک مهارت و تجربه کافی بر خوردارند استفاده کنید چرا که رعایت امنیت اینترنتی باید از هر دو سوی خدمات چه سرویس دهنده و چه سرویس گیرنده به یک میزان رعایت شود.
üبرای کامپیوتر شخصی تان یک نرم افزار امنیتی کارا و قابل اطمینان نصب کنید و در این باره با کارشناسانی که در خصوص نرم افزار ها مهارت دارند مشورت کنید.
ü هیچ فایل و نرم افزار نامطمئنی را در سیستم خود دانلود واجرا نکنید.در این شرایط احتمال دانلود یك كد مخرب و سپس اجرای مستقیم آن در رایانه توسط خود شما بسیار بالاست.
ü هر چند ماه یکبار(6ماه) رمز اینترنتی خود را تغییر دهید تا از امنیت آن اطمینان داشته باشید.
فرآیند پرداخت اینترنتی 
مدیران سایت های اینترنتی با بانک ها قراردادی می بندند و به این ترتیب پول با همکاری بانک از طریق اینترنت از حساب مشتری به
حساب مدیر سایت واریز می شود.
در حال حاضر بانکهای ملت، سامان، پارسیان، ملی، اقتصاد نوین و پاسارگاد این امکان را فراهم آورده اند که افراد بتوانند با استفاده
از کارت های بانکی تحت شتاب، خرید اینترنتی انجام دهند. یعنی این بانک ها به عنوان دروازۀ پرداخت یا درگاه پرداخت یا در
اصطلاح Gateway عمل می کنند.
این به این معنی نیست که فقط کارت های همین 5 بانک قابلیت خرید اینترنتی را دارد، بلکه به این معناست که این بانکها امکاناتی
را فراهم کرده اند که بتوان با کارت سایر بانک ها نیز خرید اینترنتی کرد و این امکانات خود را در اختیار فروشگاههای اینترنتی قرار
داده اند.





طبقه بندی: کسب و کار الکترونیک،
برچسب ها: کسب و کار الکترونیک، پرداخت الکترونیک،

تاریخ : یکشنبه 8 شهریور 1394 | 06:59 ب.ظ | نویسنده : سیمین بخشی | نظرات
الگوریتم گوگل، اموزش سئو

الگوریتم های گوگل,بروز رسانی های گوگل,تغییرات گوگل,آموزش پایه سئو

موتور های جستجو از جمله گوگل دارای الگوریتم هایی هستند که طبق آنها سایتها را در نتایج خود رتبه بندی می کنند.الگوریتم در سئو به زبان ساده به معنی فرمول و نحوه محاسبه رتبه بندی سایت های می باشد.

همه موتور های جستجو به خصوص گوگل، تلاشی فراوانی می کنند تا بهترین الگوریتم را داشته باشند و بهترین نتیجه را به کاربر نشان دهند.گوگل بهترین نتایج را هم به کاربران جستجو کننده هم به صاحبان وب سایت ها نشان می دهد.گوگل به گونه ای عمل می کند که صاحب وب سایت ها هم از او نا امید نیستند و حس می کنند، گوگل حاصل زحمات آنها را می بیند.

الگوریتم های گوگل بعد از سال ۲۰۱۰ تغییرات اساسی کرد و در سال ۲۰۱۲ به اوج خود رسید.سپس ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ ادامه پیدا کرد و در سال ۲۰۱۴ شاهد تغییرات ریز و درشت زیادی در نتایج گوگل بودیم که حتی گاها در طول ماه چند بار اتفاق می افتاد و شاید بتوان گفت هر سال، بیشتر از سال قبل به اوج می رسید.

اگر قصد دارید به سئوی سایت خود یا دیگری بپردازید باید الگوریتم ها و تغییرات گوگل را مد نظر قرار دهید.در سئو به خصوص در سطوح رقابتی، روش های شما ، تاریخ مصرف دارند و باید مدام با الگوریتم های گوگل به روز باشید و بدانید که الگوریتم ها در حال سخت تر و پیچیده تر شدن هستند.به همین دلیل سئو اکنون خیلی سخت تر از ۲ سال پیش است و ۲ سال پیش نیز نسبت به قبل از آن سخت تر بود و … .

الگوریتم های گوگل و کلا موتور های جستجو دارای ایراد هم هستند.نمی توان به طور صد در صد به انها اعتماد کرد.اما در کل باید بپذیرید که در این حجم وسیع اطلاعات که در سطح وب ایران و جهان وجود دارد، موتور های جستجو و به خصوص گوگل همواره در حال تغییر هستند.همانظور که کاربران و صاحبان وب سایت ها هم تغییر می کنند.لذا سئو موضوعی ثابت نیست که یک بار بیاموزید و تا آخر عمر، به کار ببرید(به خصوص در سطح رقابتی و به جز موارد پایه سئو که تغییرات کمی دارند) .همین منطق پایه و اساس دو دروع دکترای سئو و پدر سئو بودن می باشد.

به روز بودن با الگوریتم گوگل هم لزوما به معنی این نیست که هر چه گوگل در راهنمای خود گفته است به آن عمل کنید.به روز رسانی ها و تغییرات الگوریتم های گوگل معمولا به صورت غیر رسمی از سایت هایی غیر از گوگل منتشر می شود و همیشه جزئیات دقیق آن معلوم نیست.لذا فکر اینکه گوگل به طور کامل الگوریتم های خود را اعلام می کند فکری بی اساس و خنده دار است.گوگل هیچ گاه الگوریتم خود را به صورت شفاف فاش نمی کند.اما به صورت کلی مشخص می شود که مثلا در تغییر اخیر گوگل، محتوا مهم شده است، یا با کسانی که لینک می خرند برخورد می شود و گوگل روی آن حساس شده است.در این میان شما در می یابید، لینک خریدن ممکن است خطرناک باشد(نه حتما خطرناک) و محتوا مهم شده است و می توان با محتوای خوب به سئوی سایت قدرت داد (در همین حد با کمی جزئیات بیشتر)

همه الگوریتم های گوگل به همین شکل اما در سطحی پیچیده تر به روز می شوند و بسیاری اوقات، حتی در سایت های غیر رسمی(غیر از گوگل) هم هیچ اعلامی نمی شود و تغییراتی در رتبه بندی سایت ها اعمال می شود.در این حالت، باید با تحلیل دقیق، سایت های آزمایشی و هزینه و زمان، به تغییرات پی برد (در سطوح حرفه ای سئو).سئو روز مفتخر است جزء معدود وب سایت های سئوی ایران است که علاوه بر استفاده از همه منابع جهانی، خود دارای تیم تحقیقاتی درباره تغییرات الگوریتم ها در میدان عمل (نه تئوری) و تست و آزمایش آنها (نه البته روی سایت های مشتری!) است.

چند نکته درباره بروز رسانی های گوگل:

– همزمان با هر الگوریتم، الگوریتم های دیگری نیز به روز می شود که همگی، در تاثیر گذاری یکدیگر، موثر هستند.زیرا الگوریتم ها با هم ترکیب می شوند و هیچ وقت در نقطه مقابل یکدیگر قرار نمی گیرند.بلکه تکمیل کننده یکیدیگر هستند.برای مثال، الگوریتم پاندا، به کمک الگوریتم پنگوئن، به کمال می رسد و برعکس.

– الگوریتم ها و کلا تغییرات گوگل، با زبان پارسی ما، چند سالی فاصله داشتند.اگر صرفا تئوری به موضوع بپردازیم، باید گفت که تاثیر الگوریتم های گوگل، با فاصله چند ماهه، روی زبان فارسی اعمال می شد.اما از انجا که سئوروز، نه مترجم است و نه تئوری پرداز، باید گفت، که الگوریتم پاندا واقعا با فاصله های چند ساله به زبان فارسی می رسید که اکنون گوگل با هوشمند تر شدن،زبان ها را بهتر درک می کند و به راحتی می توان گفت، اگر در سال ۲۰۱۱، الگوریتم گوگل، دو سال طول می کشید تا روی نتایج فارسی ، تاثیر بگذارد، در سال ۲۰۱۴، با فاصله هایی کمتر از ۳ ماه، به زبان فارسی می رسید و اکنون انتظار آن می رود که دیگر، فاصله اعمال تغییرات گوگل روی کشور ها و زبان های دیگر، بسیار ناچیز شود.

– الگوریتم ها و تغییرات، دارای خطا هستند و ممکن است در اثر آنها، نتایج مفیدی حذف شود یا نتایج بیهوده ای پدیدار شود که البته به نسبت مزیت تغییرات، معمولا بسیار کمتر هستند.

منبع:آکا ایران




طبقه بندی: بهینه سازی سایتseo،
برچسب ها: گوگل، الگوریتم گوگل، آموزش سئو،

تاریخ : یکشنبه 1 شهریور 1394 | 01:53 ب.ظ | نویسنده : سیمین بخشی | نظرات

۱) کلیدواژه ها را به دقت انتخاب کنید

بعد از ثبت دامنه و قبل از ثبت سایت در موتورهای جستجوگر، قدم بعدی یافتن کلیدواژه های مرتبط و مفید است. بدون انجام این کار، وب سایت شما در میان میلیون ها وب سایت که با کسب و کار شما رقابت می کنند، گم می شود. برای شروع، باید ابزارهای مفید در این زمینه را به کار ببرید. اولین وب سایتی که می تواند به شما کمک کند، گوگل است، ابزاری رایگان که میزان جستجوها را برای یک کلیدواژه خاص نشان می دهد. البته نرم افزارهایی نیز وجود دارند که با خرید آنها می توانید در مورد کلیدواژه های مدنظرتان بیشتر بدانید.

رتبه ، موتور جستجو

گوگل,رتبه,الکسا,آموزش ویندوز 2003,اموزش لینوکس,اموزش مقدماتی کامپیوتر,اموزش اولیه کامپیوتر,اموزش رایگان کامپیوتر,دانلود اموزش کامپیوتر,اموزش گام به گام کامپیوتر,کامپیوتر,آموزش ویندوز7,وصل شدن به اینترنتاکس پی,روش های ساده برای کسب رتبه بالا در موتورهای جستجوگر - اکاایران




ادامه مطلب

طبقه بندی: موتورهای جستجو، رتبه الکسا، بهینه سازی سایتseo،
برچسب ها: گوگل، موتور جستجو،

تاریخ : یکشنبه 1 شهریور 1394 | 01:42 ب.ظ | نویسنده : سیمین بخشی | نظرات

تجارت الکترونیک امروز کمتر کسی را پیدا می کنید که با اینترنت سرو کار داشته باشد و از وجود کسب و کارهای بزرگ اینترنتی بی خبر باشد. زمانی فروش اینترنتی محدود به یک دیسک بازی، یا یک سخت افزار کوچک در حد زیر ده هزار تومان بود اما امروز سایت هایی را پیدا می کنید که دهها و صدها فروش آنلاین بالای یک میلیون را در یک کالا، به صورت روزانه تجربه می کنند. این اعتماد عمومی و ضریب نفوذ تجارت بر بستر فضای مجازی است که باعث خواهد شد بسیاری تصمیم بگیرند این نوع کسب و کار را تجربه کنند.

شاید هیچ شغلی لذت بخش تر از این نباشد که بدون رئیس در منزل خود در حالی که روی کاناپه لم داده اید با تبلت سایت خود را چک کنید و شاهد پیامک واریز به حساب بانکی خودتان باشید. آیا کسانی هستند که روزانه و دائم چنین شغلی داشته باشند؟ در این مقاله می خواهیم نگاهی گذرا به باورهای عامیانه در مورد درآمد اینرنتی یا تجارت الکترونیک داشته باشیم.


ادامه مطلب

طبقه بندی: کسب و کار اینترنتی،
برچسب ها: کسب و کار اینترنتی، کسب درامد اینترنتی،

تاریخ : یکشنبه 1 شهریور 1394 | 12:17 ب.ظ | نویسنده : سیمین بخشی | نظرات
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
تعداد کل صفحات : 2 :: 1 2
لطفا از دیگر صفحات نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • انتخاب برتر