تبلیغات
کسب و کار الکترونیک - مطالب مرداد 1394

وبسایت Economist لیست برترین شرکت های اینترنتی جهان را اعلام کرد؛ فروشگاه اینترنتی دیجی کالا و کافه بازار صدر نشینان بازار ایران در فهرست اعلام شده قرار دارند.

کسب و کار الکترونیک

وبسایت معتبر Econimist به تازگی با همکاری گروه World Startup گزارشی را منتشر کرده و طی آن به معرفی برترین شرکت های اینترنتی ۵۰ کشور مختلف دنیا پرداخته است. در این گزارش گوگل با ارزش تقریبی ۴۱۰ میلیارد دلار، با ارزش ترین شرکت اینترنتی جهان به شمار می رود و پس از آن مجموعه Alibaba از چین با ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار در رتبه دوم قرار دارد.

در میان ۵۰ کشوری که در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفته اند، ایران نیز جای دارد. به گزارش اکونومیست با ارزش ترین شرکت اینترنتی ایران دیجی کالا است که بالغ بر ۱۵۰ میلیون دلار ارزش گزاری شده. همچنین مجموعه کافه بازار در این گزارش، با ارزش تقریبی ۸ میلیون دلار، رتبه دوم ایران را به خود اختصاص داده است.

نکته ای که در این گزارش به چشم می آید، پیشرفت شرکت های چینی است که اکنون توانسته اند فاصله خود را با آمریکایی ها به حداقل رسانند. Economist همچنین اعلام کرده است که در بین ۵۰ کشور مورد بررسی، ۳۰ مورد دارای شرکت هایی با ارزش بیش از ۱ میلیارد دلار هستند.

منبع:mrsadi.ir




طبقه بندی: کسب و کار الکترونیک،
برچسب ها: کسب و کار الکترونیک،

تاریخ : سه شنبه 27 مرداد 1394 | 12:53 ق.ظ | نویسنده : سیمین بخشی | نظرات

سئو، کسب و کار اینترنتی

تجربه خوب کاربر به‌طور چشمگیری باعث افزایش نرخ تبدیل می‌شود، درنتیجه نادیده گرفتن آن فاجعه به بار می‌آورد. در ادامه می‌آموزید که موقع تست یک وب‌سایت برای سئو و بهبود تجربه کاربری به دنبال چه چیزی باید بگردید.

تعیین چهارچوب ذهنی صحیح:
اطلاعات تنها جنبه مهم نیست بلکه روش هم ضروری است. برای شروع بهینه‌سازی سئو و تجربه کاربری باید ابتدا اهدافتان را مشخص کنید.

هدف وب‌سایتتان چیست؟

می‌خواهید بفروشید؟

می‌خواهید ترافیک جذب کنید؟

می‌خواهید افراد روی تبلیغاتتان کلیک کنند؟

بعد مطمئن شوید که مخاطبانتان را می‌شناسید.

اگر تابه‌حال خودتان چیزی در اینترنت سفارش ندادید، حتماً این کار را انجام دهید. بی‌شک پیش از انجام خرید ساعت‌ها جستجو می‌کنید تا مطمئن شوید محصولی که می‌خرید کاملاً برای شما مناسب است. همین کار را برای کاربرانتان نیز انجام دهید یعنی به آن‌ها اطمینان دهید که محصول پیشنهادی شما برای آن‌ها مناسب‌ترین است. پس ابتدا آن‌ها را بشناسید و برایشان Personas (سندی حاوی یک سری اطلاعات مربوط به کاربران/خریداران بالقوه) ایجاد کنید.

کمی دقیق‌تر: حال به نحوه بهینه‌سازی هم‌زمان سئو و بهبود کاربری می‌پردازیم.

در زیرمجموعه‌ای از نکاتی که می‌توانید با اجرای آن‌ها هر ۲جنبه سایتتان را بهبود بخشید، آورده شده است:
۱- دفن لینک‌های مرده: لینک‌های مرده به صفحه بدنام ۴۰۴ هدایت می‌شوند، که شما را برای الگوریتم‌های سئو و متخصصان تجربه کاربری وب‌سایت، غیرقابل‌اعتماد می‌کند. اگر لینکی در وب‌سایتتان دارید مطمئن شوید که به‌جای مورد انتظار هدایت می‌شود.

۲- مشکلات متنی: ما با چشم‌هایمان نگاه می‌کنیم اما موتورهای جستجو با الگوریتم‌ها. آنچه برای Googlebot مشکل است متن می‌باشد. اگر در حال بهینه‌سازی هستید، بر عناصر متنی صفحه خود تمرکز کنید.

۳- مشکلات کلامی: وقتی یک persona برای کاربر ایجاد می‌کنید، باید بدانید کاربر هدفتان چه کسی است. آن‌ها حتماً در زبانشان ترجیحاتی دارند، در صفحه‌ای که ایجاد می‌کنید از زبان آن‌ها استفاده کنید. علاوه بر این خود بهینه‌سازی کلامی، عدم استفاده از لغات پیچیده و تمرکز روی متن های واضح را پیشنهاد می‌کند. افراد صفحه شمارا با جستجوی یک کلمه کلیدی پیدا کردند بنابراین مطمئن شوید از آن کلمه کلید در صفحه استفاده کرده‌اید.

۴- آهنربای جذب لینک: جمع‌کردن بک لینک یکی از بهترین گزینه‌ها برای کسب رتبه بالاتر در سئو است. این کار را می‌توانید با ایجاد محتوای جالب و درگیر کننده برای کاربران خود انجام دهید تا آن‌ها مطالب شما را با سایرین به اشتراک بگذارند. این امر موجب می‌شود تا سایر وب‌سایت‌ها هم علاقه‌مند به وجود شما در محتواهایشان باشند درنتیجه مخاطبان شما افزایش می‌یابد.

۵- امکان حرکت آسان: ساختار ناوبری(navigation) در وب‌سایت‌ها بسیار مهم است. اگر کاربران نتوانند اطلاعات مهم را پیدا کنند یا الگوریتم‌های موتورهای جستجو تشخیص ندهند که تمرکز صفحه روی چیست، شما به مشکل خواهید خورد. باید ساختار سایت به‌گونه‌ای باشد که حرکت در آن برای افراد ساده باشد.

۶- سریع کردن وب‌سایت: اگر افراد مدت‌زمان طولانی برای بارگذاری صفحه صبر کنند، ناامید می‌شوند، به همین دلیل گوگل به این پارامتر در رتبه‌بندی اهمیت می‌دهد. اطمینان حاصل کنید که صفحات سایتتان سریع کار می‌کند در غیر این صورت از یافتن خود در صفحه سوم جستجوی گوگل خسته می‌شوید.

۷- بهینه‌سازی تگ عنوان: ساختار اصلی وب‌سایت حول محور تگ‌ها می‌چرخد زیرا چارچوب اساسی است. تگ‌ها برای سئو و الگوریتم‌ها عالی است. علاوه بر این به صفحه هم نظم می‌دهد و تجربه کاربر را بهبود می دهد.

۸- بهینه‌سازی HTML : HTML هم جزو چهارچوب‌های اساسی وب‌سایت است. وقتی محتوای کد HTML را بهینه‌سازی می‌کنید، موجب بهبود تجربه کاربری و رتبه سئو خود می‌شوید.

۹- بهینه‌سازی تصاویر: همان‌طور که قبلاً گفتیم ساختار وب‌سایت روی متن است حتی وقتی موضوع تصویر است. پس برای تصاویر نام توصیفی مناسب انتخاب کنید. در متن ALT از کلمه کلیدی استفاده کنید و برای هر تصویر شرح ویژه‌ای بنویسید.

۱۰- بستن صفحات تکراری: صفحات فرود تکراری بد و مشکوک هستند. اگر برای بازدیدکننده خود ارزش قائل هستید، تمامی این صفحات را حذف کنید. Google-bot در حال حاضر صفحات به این شکل را دیرتر و کمتر ایندکس می‌کند.

۱۱- کلیه مشکلات صفحه‌نمایش: گوگل به وب‌سایت‌هایی که طراحی ریسپانسیو ندارند رتبه پایین‌تری می‌دهد. پس به خاطر داشته باشید که وب‌سایت شما باید در تمامی صفحات ممکن بی‌نقص دیده شود(همچنین در موبایل).

۱۲- ابزار بهینه‌سازی محتوا: اگر از ورد پرس برای انتشار محتوای خود استفاده می‌کنید به کمک پلاگین های آن می‌توانید سئو و تجربه کاربری وب‌سایتتان را بهبود بخشید.

نتیجه‌گیری: بهبود سئو و تجربه کاربری موجب افزایش تبدیل، ترافیک و رضایتمندی می‌شود پس به آن توجه کنید.

منبع: وان کلیک




طبقه بندی: بهینه سازی سایتseo،
برچسب ها: سئو، کسب و کار الکترونیک،

تاریخ : دوشنبه 26 مرداد 1394 | 07:49 ب.ظ | نویسنده : سیمین بخشی | نظرات

الگوریتم گوگل مرتب در حال بروز رسانی است و برخی از این تغییرات ممکن هست هیچ گاه منتشر نشود و دیگران از آن اطلاع نیابند.گوگل همواره در حال بهبود نتایج جستجوها است و در سال‌های اخیر با اسامی مختلفی مانند پاندای گوگل ، پنگوئن گوگل ، مرغ مگس‌خوار گوگل و … مواجه شده‌ایم.  گوگل الگوریتم بهینه‌ سازی جدیدش را با نام Pigeon یا کبوتر اعمال کرد.

اغلب تغییرات الگوریتم سئو برای آن است که سایت‌های متقلب و سایتهایی که از روشهای غیر طبیعی برای ارتقا رتبه استفاده می کنند  ، نتوانند به راحتی در نتایج اول گوگل قرار گیرند و فقط سایت‌ هایی که از دید بازدیدکنندگان واقعا مفید و مرتبط هستند بتوانند رتبه‌های اول جستجو را به خود اختصاص دهند.دلیل دیگر این تغییرات دقیق‌ تر کردن نتایج جستجو با توجه به کلید واژه موردنظر است.

الگوریتم کبوتر گوگل،سئو seo

تغییرات انجام شده در کبوتر گوگل

در الگوریتم  کبوتر، گوگل قصد دارد با تاکید و دقت بیشتری بر نتایج محلی متمرکز شود. شاید تا به حال دیده باشید که اگر کلمه کلیدی مورد نظر را از جاهای مختلف جستجو کنید نتایج جستجو یکسان نیستند. مثلا اگر از ایران کلیدواژه‌ای را جستجو کنید و سپس همان کلید  را با وی.پی.ان جستجو کنید نتایج متفاوتی دریافت می‌کنید. با توجه به حجم غیر قابل تصور سایت‌ها و مطالب آن‌ها، گوگل تصمیم گرفته که تا حد ممکن بر نتایج محلی و مرتبط متمرکز شود.

گردآوری جمعی از کبوتران به صورت خوشه ای متراکم موجب تسریع فرآیند جستجو شده و با توجه به قابلیت های توضیح داده شده در مورد این الگوریتم، افزایش سرعت نه تنها از کیفیت مطالب ارائه شده نکاسته بلکه دقت آن را نیز بیشتر کرده است.
زمانی که مطلبی در گوگل جستجو می شود به قفس داده ها (جایی که صفحات نتایج با سرعت بسیار زیادی بررسی می شوند) منتقل می شود.زمانی که نتیجه ی مرتبط با مطلب مورد جستجو توسط یکی از این کبوترها در خوشه ای یافت شود کبوتر آن را انتخاب کرده و به اصطلاح به آن نوک می زند. به ازای هر یک از این نوک زدن ها رتبه ی کبوتر (PigeonRank) صفحه ی مربوطه افزایش می یابد. صفحاتی که بیشترین نوک را به خود اختصاص داده اند در اول صفحه ی نتایج کاربر نمایش داده می شوند و صفحات با توجه به تعداد نوک زدن ها رتبه بندی می شوند.

هدف نهایی گوگل آن است که اگر شما از مشهد و محدوده میدان راهنمایی  کلمه کلیدی  «فست فود» را جستجو کردید، اولین نتیجه گوگل نزدیک‌ ترین فست فود به شما آقای لذیذ باشد!

با توجه به این توضیحات هر چه  در سایت اطلاعات بیشتری درباره موقعیت جغرافیایی خود ارائه بدهید راحت‌ تر می‌توانید در اولین نتایج جستجوی محدوده خودتان قرار بگیرید ! پس اگر بازار هدف شما افراد داخل ایران است بهتر است از هاستی استفاده کنید که در ایران مستقر است (البته باید این را در نظر بگیرید که با توجه به بستر اینترنت ایران دسترسی به سایت شما از خارج از ایران با انتخاب هاستینگ ایرانی کند تر خواهد شد ) و همچنین در بخش «تماس با ما» به کمک Google map و ابزارهای دیگر موقعیت خودتان را مشخص کنید. همچنین دامنه .ir با اینکه محدودیت‌هایی از جمله عدم امکان استفاده از تبلیغات گوگل ادوردز ایجاد می‌کند ولی باعث می‌شود در نتایج جستجو در داخل ایران در رتبه بالاتری قرار بگیرید.

الگوریتم کبوتر گوگل

اهمیت اطلاع از تغییرات الگوریتم های گوگل

این سوال پیش می آید که آیا لازم است مدام تغییرات تغییرات الگوریتم سئوی گوگل را بررسی کنیم و در سایت تغییراتی اعمال کنیم؟ آیا این کار زمان زیادی اشغال نمی‌کند؟ اگر شما یک متخصص سئو هستید و با این کار در ارتباط هستید بایستی برای دقت در ارائه خدمات سئو خودتان مرتب بروز باشد و حتی سایت های لاتین سئو را که به روز تر از سایت های ایرانی هستند دنبال نمایید.

اما اگر شما فقط یک مدیر سایت هستید و سایت شما کاملا تخصصی در موضوع خود  کار می‌کند و اگر واقعا مطالب مفید و ارزشمند تولید می‌کنید لزومی ندارد بیش از حد نگران تغییرات گوگل باشید. البته لازم است تا حدی با روند تغییرات هماهنگ شوید. مثلا با توجه به الگورتیم کبوتر، اگر کارتان کاملا محلی است با اعمال چند تغییر ساده می‌توانید در محل خود در اولین نتایج جستجو قرار بگیرید و موفق‌تر باشید.

اغلب تغییرات در آلگوریتم سئوی گوگل به صورت تجمعی است. یعنی اینطور نیست که گوگل الگوریتم خود را از پایه عوض کند بلکه مدام در حال بهبود کار خود است. بنابراین اگر در الگوریتم پاندا کیفیت محتوا و مقالات و مطالب سایت اهمیت بیشتر پیدا کرد، این موضوع همچنان به قوت خود باقی است و با پدیدار شدن الگوریتم های جدیدتری مانند کبوتر اهمیت خود را از دست نمی‌دهد.


منبع: رایان دیزاین




طبقه بندی: بهینه سازی سایتseo،
برچسب ها: seo، سئو، گوگل، الگوریتم کبوتر،

تاریخ : دوشنبه 26 مرداد 1394 | 07:26 ب.ظ | نویسنده : سیمین بخشی | نظرات

بعد از ایجاد و طراحی سایت نوبت به تهیه محتوای و بروزرسانی سایت می رسد. یکی از آیتم های موثر بر ارتقا رنکینگ سایت بروزرسانی و ایجاد محتوای جدید است . اگر شما همه تکنیکهای سئو را بدرستی پیاده کرده باشید ولی نتوانید محتوای مفید و در واقع کاربر جذب کن ارائه دهید نمی توانید رتبه سایت خود را ارتقا دهید. اما این مطالب چه ویژگیهایی باید داشته باشد؟ آیا کپی مطالب سایت های دیگران می تواند به ارتقا رنکینگ سایت کمک کند و در سئو تاثیر مثبت داشته باشد؟

نمی توان گفت که کپی مطلب از سایت های دیگر تاثیر منفی بر سئو سایت دارد ، ولی نمی توان انتظار داشت که تاثیر مثبت آنچنانی هم داشته باشد. موتور جستجوی گوگل بیشترین امتیاز را به سایتهایی می دهد که محتوای تازه تولید می کنند و در واقع به بار مطالب ایندکس شده در گوگل می افزایند. از طرفی اگر مطلب شما تکراری یا بدون محتوا باشد نمی توانید کاربر را مدت زیادی در سایت خود نگه دارید و این یعنی تاثیر منفی در رتبه سایت. پس باید قبل از هرچیز هدف شما ارائه مطالب مفید و مورد استفاده باشد و در کنار آن به سئو سایت خود هم کمک کنید. اما اگر سایتی مطلبی که شما ایجاد کردید کپی کرد چه؟

سئو

در اینصورت روش عملکرد گوگل ممکن است متفاوت باشد. اگر سایت شما و سایتی که مطلب شما را کپی کرده از نظر بهینه سازی در یک سطح باشند گوگل معمولاً سایتی که مطلب آن از قبل ایندکس شده را در نتایج نمایش خواهد داد. البته روش معینی برای این مطلب وجود ندارد. جون در اینصورت گوگل باید همه سایتهای خبری که یک خبر در همه آنها تکرار می شود را حذف کند ولی چنین نیست.
در حالت دوم اگر سایتی که مطلب سایت شما را کپی کرده از نظر بهینه سازی و سئو در سطح بالاتری از سایت شما باشد باید انتظار داشته باشید که گوگل آن سایت را در نتایج جستجو نمایش دهد. البته معمولا کاربرانی که مطالب سایتهای دیگر را کپی می کنند از گوگل استفاده می کنند و طبق روال از سایتهایی که در نتایج گوگل در صفحه اول نمایش داده شده استفاده میکنند و این موضوع خود احتمال نمایش مطلب کپی شده در گوگل را ضعیف می کند. چرا که این سایتها به هر حال در چند آیتم سئو قوت داشته اند که توانسته اند رتبه های بالای گوگل را دریافت کنند. در نهایت کپی برداری از سایتهایی که رتبه خوبی در گوگل دارند حتی با ذکر منبع و لینک به منبع به نوعی آب در هاون کوبیدن می توان نامید.


منبع:رایان دیزاین




طبقه بندی: بهینه سازی سایتseo،
برچسب ها: سئو، seo،

تاریخ : دوشنبه 26 مرداد 1394 | 07:17 ب.ظ | نویسنده : سیمین بخشی | نظرات

متخصص سئو

در این مطلب قصد داریم شرایط یک متخصص سئو ( SEO Expert ) را بررسی کنیم . با توجه به تعدد افرادی که به سمت طراحی سایت و سئو روی آورده اند و نداشتن اطلاعات کافی بعضی از این افراد در پی آن آسیب دیدن مشتریان در مراجعه به این شرکت های سئو و افراد مذکور مشخصاتی را که می آوریم مربوط به یک متخصص سئو و فردی است که شما می توانید در صورتیکه این شرایط برقرار بود با خیال راحت پروژه خود را به این افراد یا شرکت ها واگذار کنید.

همچنین افراد علاقه مند به سئو می توانند این موارد را رعایت کنند تا در جلب رضایت مشتریان موفق تر باشند

۱- آشنایی کامل با الگوریتم گوگل

قبل از اینکه یک سئو کار برای ارتقا رتبه یک سایت اقدام کند باید آگاهی کامل از قوانین گوگل داشته باشد و دقیقاً هدف نهایی را در نظر داشته باشد. سئو چیزی نیست که با آزمون و خطا بتوان آنرا انجام داد. در صورت عدم آگاهی از تکنیکهای سئو و قوانین موتورهای جستجو سئو کار هم وقت خود را هدر می دهد و هم پول مشتری را.

۲- بروز بودن اطلاعات از الگوریتم گوگل

امروزه می توان گفت سئو یک هنر است و متخصص سئو یک هنرمند! .موتور جستجوی گوگل سالانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ بار الگوریتم رتبه بندی سایت ها را تغییر می دهد . یک متخصص سئو باید مرتب اطلاعات خود را بروز نگه دارد و این زمان را برای بروزرسانی اطلاعات خود در نظر بگیرد. در صورتیکه سئو کار خدمات خود را بر اساس الگوریتم ها و قوانین قدیمی گوگل و موتور های جستجوی دیگر انجام دهد نه تنها نتیجه مثبت نخواهد گرفت بلکه ممکن است درگیر پنالتی های گوگل هم شود و رتبه فعلی سایت را هم از بین ببرد.

۳- اطلاعات فنی برنامه نویسی و تسلط بر کدها

از موارد لازم برای یک متخصص سئو تسلط کامل بر کدهای html و زبانهای مورد استفاده برای طراحی سایت است . یک متخصص سئو باید بتواند تکنیکهای گوگل را در طراحی سایت پیاده سازی کند و کد ها را مطابق باتکنیک های سئو اصلاح کند.

متخصص سئو

۴- نمونه کار فعال در سئو

برای اینکه از صحت کار یک متخصص سئو اطمینان خاطر پیدا کنید نیاز است که از نمونه کارهای فعال او در زمینه سئو اطلاع پیدا کنید. معمولاً در صورتیکه بعد از انجام خدمات سئو مشتری آموزش صحیح نبیند و نحوه حفظ رتبه به او آموزش داده نشود رتبه سایت از دست می رود. صرف اینکه یک سئو کار در انجام پروژه یکی از رقبای شما موفق بوده به او اطمینان نکنید. سعی کنید در زمینه ها و رشته های مختلف رتبه او را بسنجید.

متخصص خدمات سئو

۵- عدم استفاده از لینک بیلدینگ

طبق آخرین تغییرات الگوریتم گوگل سایتهایی که لینک بیلدینگ انجام می دهند یعنی لینک سایتهای دیگر را در سایتهای با رتبه بالای خود قرار می دهند مشمول پنالتی های گوگل خواهند شد. در صورتی که سئو کار از بک لینک استفاده کند شما در مدت کوتاهی به نتیجه می رسید اما در صورتیکه گوگل سایت شما را به عنوان اسپمر شناسایی کند و مشمول جریمه گوگل شوید نه تنها رتبه خود را از دست خواهید داد  بلکه  برای خارج شدن از لیست سایتهای اسپمر گوگل دچار مشکل خواهید شد. در این مورد تشخیص کمی برای یک فرد که اطلاعات فنی ندارد کمی سخت است . اما شما با بررسی گزارش سایت آلکسا از سایتهای نمونه کار متخصص سئو می توانید سایتهایی که به آن سایت لینک داده اند را ببینید و اطمینان حاصل کنید که برای ارتقا رتبه آن سایت از لینک بیلدینگ استفاده نشده است.

۶- قیمت پیشنهادی معقول برای سئو

در مطلب شناخت طراح سایت حرفه ای یکی از مشخصه ها را قیمت مناسب عنوان کردیم . یک متخصص سئو هم کار شما را با قیمت پایین نمی پذیرد . در صورتی که به شما پیشنهاد قیمت پایین برای انجام پروژه سئو سایت تان را دادند بررسی های خود را دقیق تر کنید. فرایند پیاده سازی سئو بسیار زمان بر است و سئو کار باید حداقل دو تا سه ماه سایت شما را زیر نظر داشته باشد تا به نتیجه مطلوب دست یابد .

۷- عدم تضمین رتبه

یک متخصص سئو هیچگاه کسب رتبه یک صفحه اول را تضمین نمی کند . هیچ راهی غیر از روشهای طبیعی برای ارتقا رتبه یک سایت وجود ندارد. مگر اینکه پشت پیشنهاد سئو استفاده از لینک بیلدینگ مخفی شده باشد.

۸- متخصص سئو شما را در جریان همه کارهای خود قرار می دهد

در صورتیکه اطلاعات کامل از روند اجرای پروژه خود از سئو کار دریافت نمی کنید به اجرای صحیح سئو در سایت خود شک کنید. یک متخصص سئو شما را در جریان تغییراتی که برای ارتقا سایت برای شما اعمال شده است قرار می دهد.


منبع:رایان دیزاین




طبقه بندی: بهینه سازی سایتseo،
برچسب ها: سئو، متخصص سئو، seo،

تاریخ : دوشنبه 26 مرداد 1394 | 03:02 ب.ظ | نویسنده : سیمین بخشی | نظرات
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
تعداد کل صفحات : 15 :: 1 2 3 4 5 6 7 ...
لطفا از دیگر صفحات نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • انتخاب برتر