تبلیغات
کسب و کار الکترونیک - مواردی مهم برای تبلیغات موفق در شبکه های اجتماعی

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

باور داشته باشید یا نه امروزه تبلیغات در شبکه های اجتماعی یک نیاز حیاتی برای هر تجارتی است حضور در اینترنت و دنیای مجازی جزء جدا نشدنی تجارت در دنیای امروز بوده و داشتن یک برنامه اساسی و اهداف مشخص برای موفقیت در این عرصه مستلزم برخورداری از اطلاعات کافی و همکاری با متخصصان این حرفه است، اگر شما قصد آغاز یک فعالیت موثر و تبلیغات در شبکه های اجتماعی را دارید پیش از هر چیز این چند نکته را مدنظر قرار دهید.


بودجه خود را مشخص کنید

با وجود شبکه های اجتماعی مختلف که هر کدام از آنها ویژگی ها و مزیت های خود را دارند و همچنین انواع مختلف تبلیغات در این شبکه های اجتماعی هزینه تبلیغات نیز روزانه بیشتر و بیشتر می شود اگر شرکتی هستید که به تازگی کار خود را شروع کرده و یا در پروسه فروش خود دچار رکود شده اید و نمی توانید هزینه گزافی برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی پرداخت کنید بهتر است که برای رسیدن به بهترین نتیجه و بالا بردن کیفیت تبلیغاتتان پیش از شروع کار ابتدا میزان بودجه ای را که برای این منظور در نظر گرفته اید و همچنین تاریخ شروع و پایان تبلیغات خود را مشخص کنید و گرنه در پایان با یک صورتحساب وحشتناک روبرو خواهید شد.

البته نکته دیگری هم که باید مدنظر قرار دهید این است که در انتخاب نوع تبلیغات خود دقت کافی داشته باشید شاید یک نوع تبلیغ مثلا بسیار موثر در یک شبکه اجتماعی از دید دیگران بسیار سود آور باشد ولی برای زمینه کاری شما تاثیر چشم گیری نداشته باشد، تبلیغات خود را با توجه به حرفه و تخصص و تجارب خود در شناخت مشتریان انتخاب کنید و سپس برای آن هزینه کنید.

خلاقیت داشته باشید

در حالیکه شرکت های بسیار زیادی برای جذب و جلب نظر مشتریان خود در شبکه های اجتماعی تلاش می کنند تنها چیزی که می تواند باعث متفاوت تر و موفق تر بودن آنها باشد به کارگیری خلاقیت در امر تبلیغات در این شبکه های اجتماعی است داشتن خلاقیت بزرگترین نکته مثبت یک شرکت در زمینه تبلیغات می تواند باشد خلاقیت به شما کمک می کند که دیده شوید و در ذهن ها بمانید.

خلاقیت در تبلیغات می تواند برای شما بهترین نتایج را بهمراه داشته باشد شما می توانید در پروسه تبلیغاتی خود اعم از : انتخاب شعار، نوع تبلیغات، گرافیک، نوع ارائه خدمات و محصولات و .... خلاقیت و نوآوری به کار ببرید تا بتوانید تصویری مخصوص به خود را در ذهن مشتریانتان بسازید و خود را تبدیل به یک برند معتبر کنید.

به شرکت هایی همچون کوکا کولا، پپسی، و ... فکر کنید و ببینید واقعا چه چیزی باعث موفقیت آنها شده؟ آیا جز این است که آن ها می دانند چه طور تصویری را که می خواهند در ذهن مشتریان خود بسازند و چه طور بهترین رابطه را با آنها برقرار کنند؟ هر کدام از این شرکت های بزرگ با یک لوگو و شعار و کاریکاتور یا انیمیشن موزیکال مخصوص به خود معروف شدند و فقط به دلیل اینکه خلاقیت در تبلیغات را در تمام مسیر خود در نظر گرفته اند و همین موضوع باعث متفاوت بودن آنها شده است.

مخاطبان خود را واقعا بشناسید

از خود بپرسید مخاطبان من چه کسانی هستند؟ واقعا علایق و نیازهایشان چیست؟

با بررسی برند های مختلف می بینید که چطور آنها با شناخت مشتریان خود توانسته اند ارتباط مناسب و دائمی برقرار کنند و اینکه این مشتریان چطور حاضرند پول خود را فقط و فقط برای آنها خرج کنند، شناختن مشتریان و توانایی برقراری ارتباط موثر با آنها کلید موفقیت است پس باید بدانید که دقیقا به آنها چه بگویید و چه طور به آنان خدمات بدهید تا آنها را شیفته خود کنید.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی یکی از سریع ترین راه های ارتباط با مشتریان است اما نکته ای که وجود دارد این است که به همان سرعت که ارتباط برقرار میشود به همان سرعت هم پتانسیل گسسته شدن این ارتباط وجود دارد، قبل از هر چیزی باید بدانید که مشتریان شما دقیقا به دنبال چه چیزی هستند و شما دقیقا چه کاری را برای فراهم آوردن نیاز آنها باید انجام دهید، مخاطبان و مشتریان هدف خود را مشخص کنید و با شناخت رفتار و علایق و نیازهای آنها سعی کنید در تمامی زمینه های کاری خود از این اطلاعات استفاده کنید از شعار خود در نظر بگیرید تا نوع ارائه خدمات به مشتریانتان.

مثلا اگر شما شرکتی هستید که برای دختران نوجوان لباس تولید می کند به راحتی با شناخت روحیات این دختران نوجوان و نیازها و علایق آنها می توانید تولیداتی مشتری پسند داشته باشید و شما باید همواره در کار خود به بررسی این نکات و اطلاعات بپردازید تا بتوانید هر وقت که لازم است با اعمال تغییرات لازم به روز شوید و در بازار پایدار بمانید.

 هدف گذاری دوست شماست

وقتی شما مشتریان خود را به خوبی می شناسید پس می دانید که برای چه کسانی و چطور باید هدف گذاری کنید.شبکه های اجتماعی پرطرفدار همچون فیس بوک، توییتر و لینکدین و ... را اولین انتخاب های خود قرار دهید زیرا می توانند شما را در مقابل فالوورهای رقبایتان قرار دهد و همچنین شما را به افرادی که برای وب ارزش بالایی قائل هستند لینک می دهد.

مشخص کردن هدف به شما کمک می کند که :

بودجه تبلیغاتی خود را تاثیرگذار تر مشخص کنید.

شما را دقیقا در مقابل کسانی که مد نظرتان است قرار دهد.

دیگر شما در کنار همکاران و رقبای خود همچون سوزنی در انبار کاه نخواهید بود.

کمک می کند که شما در بین رقبایتان متفاوت باشید.

 تبلیغات خود را دنبال کنید

در هر شبکه اجتماعی امکان آنالیز و بررسی عملکرد شما کاملا امکان پذیر است بنابراین شما می توانید از این طریق چگونگی عملکرد تبلیغات خود را بررسی کرده و در تعیین چگونگی پیش برد کار خود از آن بهره ببرید واقعا شناخت این ماتریکس ها و اینکه چطور می توانند مفید باشند به موفقیت شما در دنیای رقابت کمک شایانی می کند پیگیری عملکرد تبلیغات در شبکه های اجتماعی می تواند برای شما دستاورد های زیر را به همراه داشته باشد.

با آنالیز آنها میتوانید ببینید چند نفر از تبلیغ شما دیدن کردند، چند نفر آن را پسندیدند و یا به اشتراک گذاشتند و اینکه چقدر توانسته اید از این طریق برای سایت خود بازدید ایجاد کنید و اینکه چه نوع تبلیغاتی موفق تر و موثرتر است و سپس از این اطلاعات برای مقایسه نوع عملکرد خود با رقبایتان و اهداف از پیش تعیین شده خود و همچنین تعیین اهداف خود برای آینده و حتی برای انتخاب تبلیغات چاپی و رسانه ای خود نیز بهره ببرید با آنالیز کردن تبلیغات خود در شبکه های اجتماعی خواهید فهمید که چقدر توانسته اید پول های خود را عاقلانه در تبلیغات هزینه کنید شما می توانید با استفاده از این اطلاعات برای بهبود عملکرد خود در مواقع رکود نیز استفاده کرده و هرگاه که احساس کردید هزینه های شما در حال انفجار است آنها را تعدیل کنید.

این چند نکته نه تنها برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی بلکه برای هر نواع تبلیغی باید در نظر گرفته شود تبلیغات در شبکه های اجتماعی در حال تبدیل به برترین نوع تبلیغات است و فقط کافیست که به تبلیغات در 5 سال گذشته و قبل از آن به خوبی توجه کرده و خواهید فهمید که چطور موبایل ها به عنوان ابزاری برای استفاده از شبکه های اجتماعی و جستجو در اینترنت و آنلاین بودن، در زندگی مردم وارد شده و باعث شدند که ما تبلیغات در شبکه های اجتماعی و اینترنت را بیشتر از تبلیغات محیطی و چاپی و رسانه ای ببینیم.

خوشبختانه تبلیغات در شبکه های اجتماعی برای تمامی افراد چه شخص و یا یک شرکت بزرگ کارایی داشته و نیاز به هزینه های گزاف هم در این زمینه نیست.

منبع:کاسپین ای تی




طبقه بندی: تبلیغات اینترنتی، شبکه های اجتماعی،
برچسب ها: تبلیغات در شبکه های اجتماعی، تبلیغات، شبکه های اجتماعی،

تاریخ : یکشنبه 11 مرداد 1394 | 09:00 ق.ظ | نویسنده : سیمین بخشی | نظرات
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • انتخاب برتر