تبلیغات
کسب و کار الکترونیک - ۸۶ درصد کاربران موقع تماشای تلویزیون فیسبوک چک می کنند !

امروزه ، بسیاری از مردم ، فیس بوک خود را از طریق گوشی های هوشمندشان چک می کنند ، جالب است ، زمانی که متوجه می شویم ، کاربران تلفن های هوشمند زمان بیشتری را با فیس بوک سپری می کنند تا گوگل ! اینکه درصد زیادی از کاربران ، از طریق تلفن های هوشمندشان به سراغ فیس بوک می روند را باور کنید ، یا اینکه بهتر است به سراغ Facebook Insight بروید ، او به شما ثابت خواهد کرد .

بهترین زمان برای ارسال پست در فیس بوک چه زمانی است؟ بهترین زمان بر اساس رفتار مخاطبین شما و فاکتورهای دیگر مشخص می شود و نمیتوان برای آن نسخه ی واحدی پیچید . البته این مهم در بسیاری از امور بازاریابی حاکم است ، در بازار یابی اینترنتی نیز همینطور است .

در این مطلب ، می خواهیم آماری کلی از مخاطبین فیس بوک داشته باشیم ، تا از طریق آن بتوانیم حداقل هایی را برای زمان ارسال پست در فیس بوک رعایت کرده و پس از آن تجربیات شخصی را ترکیب و به بهترین زمان ارسال پست در فیس بوک بر اساس کسب و کار خود برسیم .

مجموعه Constant Contact آمار عجیبی را منتشر کرد ، ۸۰ درصد از کاربران ۱۸ تا ۴۴ ساله ، فیس بوک خود را در ۱۵ دقیقه ابتدایی صبح یعنی بلافاصله بعد از بیدار شدن چک می کنند !

برای انجام این تحقیق به مدت چند ماه پست هایی در بین ساعات ۶٫۳۰ تا ۸٫۳۰ صبح در فیس بوک قرار گرفته است ، نتایج بدست آمده شگفت انگیز بوده و همانطور که آمار بیان می کند ، ۸۰% صبح خود را با مرور پست ها و نوشته های فیس بوکشان آغاز می کنند .

در ساعات کاری ، یعنی ۸٫۳۰ الی ۱۷ زمان مناسبی برای ارسال پست در فیس بوک نیست ، این زمان ، برای همه ی افراد پر از اتفاقات گوناگون است و همچنین ساعت کاری ادارات است ، پس طبیعتا تعداد پست های فیس بوک شما زیاد است ، این موضوع سبب می شود شانس کمتری برای دیده شدن داشته باشید . معمولا این قانون برای روزهای تعطیل نیز حاکم است . چرا که دوستان کاربران شما در حال ارسال پست ها زیادی هستند و احتمال کمی دارد که پست شما در میان آنها محبوب واقع شود .

زمان بعد از کار تا زمان صرف شام ، وقت خوبی برای ارسال پست است ، چرا که برای رفع خستگی با حوصله بیشتری کاربران به اینترنت گردی مشغولند .

طبق همین مطالعه ، ۸۶ درصد از کاربران موبایلی که از اینترنت استفاده می کنند ، زمان تماشای تلویزیون نیز (بعد از شام) ، بصورت همزمان فیس بوک خود را چک می کنند ، این زمان شاید به ظاهر مناسب باشد ، اما فراموش نکنید که حواس کاربر بین پست های شما و تلویزیون تقسیم خواهد شد . (البته بر اساس نظر یک بازاریاب آنلاین ، این زمان برای کاربران بین ۱۶ تا ۲۵ سال زمان مناسبی است)

در نهایت یادآور می شوم ، این زمان ها باید در کسب و کار شما سنجیده شده و در نهایت بهترین زمان استخراج گردد ، این تجربیات و ثبت آنهاست که می تواند ما را به موفقیت  بازار یابی اینترنتی امیدوار نماید .

منبع:نشریه الکترونیکی بازاریابی انلاین




طبقه بندی: شبکه های اجتماعی،
برچسب ها: بازار یابی اینترنتی، بازار یابی شبکه های اجتماعی، فیسبوک،

تاریخ : پنجشنبه 8 مرداد 1394 | 10:39 ب.ظ | نویسنده : سیمین بخشی | نظرات
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • انتخاب برتر