تبلیغات
کسب و کار الکترونیک - ۶ استراتژی برای بازاریابی B2B از طریق لینکدین

امروزه شبکه های اجتماعی یکی از مهمترین و کاراترین ابزارهای بازاریابی به شمار می روند. در این میان لینکدین با توجه به حضور مدیران و متخصصان و نیز عدم فیلترینگ آن می تواند نقش پررنگی در بازاریابی شرکت های ایرانی خصوصا شرکت های فعال در حوزه B2B ایفا کند. مقاله زیر که برگرفته از وبلاگ salesforce.com است ۷ استراتژی بازاریابی از طریق لینکدین را مورد بررسی قرار می دهد:


  • حضور فعال داشته باشید.

اولین گام این است که یک پروفایل شرکتی در لینکدین بسازید و در این شبکه اجتماعی حضور داشته باشید. توجه کنید که تنها ایجاد یک پروفایل مختص به شرکت کافی نیست. حضور در گروه های تخصصی در لینکدین، بهترین روش برای جذب سرنخ های فروش (مشتریان بالقوه) است. شما می توانید گروه هایی براساس موضوعات مختلف و یا راهکارهای صنایع خاص ایجاد کنید، در آن به طرح موضوعات اساسی و مهم پرداخته،کاربران را با خود همراه کنید. همچنین از این طریق می توانید از نظرات دیگر افراد متخصص آن حوزه نیز استفاده کنید. به علاوه از طریق بررسی نحوه فعالیت افراد و اعضای این گروه ها از میزان علاقه مندی کاربران به محصولات و خدمات خود آگاه شده و به صورت هوشمندانه تری به معرفی خودتان و خدماتتان پرداخته و سرنخ های فروش غنی تری بسازید. ما در پستی جداگانه در گذشته به بررسی نحوه غنی سازی سرنخ های فروش(مشتریان بالقوه) پرداخته بودیم.

  • آگاهی افراد را افزایش دهید

لینکدین را به ماشینی که همواره در حال آگاه سازی بازار شماست و وسیله ای برای تبلیغات دائمی بدل کنید. می توانید با حضور فعال برای برند خود بازارسازی کرده، پیام های بازاریابی خود را به بازار عرضه کنید و همچنین با هدف گذاری دقیقتر مخاطبان را با خود همراه کنید. با حضور فعال در لینکدین به طیف گسترده تری از افراد و کاربران دسترسی پیدا کرده و با پر رنگ کردن حضور خود باعث می شوید که افراد بیشتری به محتواهای ایجاد شده توسط شما توجه کرده ،دوباره به صفحه شما برگردند و در ذهن مشتریان خود نفر اول بمانید. با کمک لینکدین می توانید محتواهای مرتبط مانند مقالات، ویدئو ها و پوسترهای متناسب با علاقه مندی مخاطبان خود را تهیه و با آنها به اشتراک بگذارید.

  • براساس یک استراتژی بازاریابی محتوایی پیش روید.

تولید محتوا مخصوصا در فروش های B2B بهترین راه برای جذب مشتریان بالقوه است. مطالب و محتواهای زیادی می توان تهیه کرد که به وسیله آن میزان مشارکت و درگیر شدن مخاطبان را افزایش داده و مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل کنید. در جدول زیر فاکتورهای مهم در استراتژی تولید محتوا را مشاهده می کنید:

ContentMarketing

  • از قدرت نفوذ کارمندان استفاده کنید

کارمندان شما می توانند یک ارتش بزرگ برای برندسازی باشند. از آنها بخواهید در لینکدین فعال شده و کمکشان کنید تا شبکه دوستان خود را در لینکدین گسترش دهند.با به اشتراک گذاری اخبار و محتوای تهیه شده توسط کارمندان میزان نفوذ برند خود را در لینکدین افزایش دهید. کارمندان شما افرادی هستند که دیده می شوند و می توانند در گروه های تخصصی  وقت صرف کنند و روابط خود را با مشتریان بالفعل گسترش داده و باعث گرم شدن و فعال شدن بحث ها در این گروه ها شوند و در نتیجه بسیار راحت تر می توانید توجهات را به خود جلب کنید.

  • هدف گذاری بر روی سرنخ های فروش

با استفاده از امکانات جستجوی پیشرفته لینکدین به راحتی می توانید سرنخ های فروش(مشتریان بالقوه) جدید پیدا کنید. می توانید افراد را براساس صنایع، سمت ها و شرکت هایی که در آن مشغول به کار هستند، جستجو کنید و از طریق آشنایی با آنها وارد شرکت های مختلف شده و مذاکرات فروش را پیش ببرید.

  • غنی سازی سرنخ ها

با بررسی و پیگیری نحوه روابط افراد در گروه های لینکدین می توانید بر جمع ها و محافل مختلف فعال در این شبکه اجتماعی تاثیر مثبت بگذارید. با استفاده از قابلیت ارسال in mail (ایمیل های درون شبکه لینکدین) نیز با مشتریان بالقوه ارتباط بگیرید و یا با جمع آوری نکات و اطلاعات مورد نیاز سرنخ ها را بشناسید و به صورت هوشمندانه تری با آنها تماس برقرار کرده و برای خرید آماده شان کنید.

منبع:http://sarveno.com/



تاریخ : سه شنبه 23 تیر 1394 | 09:51 ق.ظ | نویسنده : سیمین بخشی | نظرات
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • انتخاب برتر