تبلیغات
کسب و کار الکترونیک - ۱۰ اشتباه بزرگ برای بازاریابی از طریق لینکدین (LINKEDIN)

لینکدین (LinkedIn) یک شبکه اجتماعی است که از آن به پاتوق کارشناسان و مهندسین یاد می شود. این شبکه بر ارتباطات مرتبط با کسب و کار و تعاملات تجاری و تخصصی متمرکز است. به عبارت دیگر لینکدین یک شبکه اجتماعی برای افراد حرفه ای در همه نوع تخصص های متنوعی است که در جهان یافت می شود. با این حال برخی شاید گمان کنند لینکدین فقط برای شناسایی نیروهای زبده و استخدام آنهاکاربرد دارد.

 


در واقع مدیرانی که استفاده درست از لینکدین را آموخته اند، می توانند سازمان خود را از مزایایی همچون تعامل بهتر با مشتری ها، فروش بیشتر و نیز مبادله بهتر اطلاعات بین کارمندان خود منتفع نمایند.  لینکدین زمانی فقط ۱۸ میلیون عضو و ۲۰۰ نفر کارمند داشت، اما اکنون تعداد کاربران آن از مرز ۲۰۰ میلیون نفر گذشته و کارکنان آن نیز به ۳۱۷۷ نفر رسیده است. 
ما با کریستا کنفیلد (Krista Canfield) مدیر ارشد ارتباطات تجاری لینکدین گفتگویی داشته ایم و از وی در مورد ۱۰ اشتباه رایج کسب و کارها در استفاده از لینکدین و نیز نحوه مقابله با این خطاها سوالاتی مطرح نموده ایم.

 
۱٫ شما در لینکدین رقبای خود را رصد نمی کنید

صفحات یک شرکت در لینکدین می تواند دریچه خوبی برای کسب اطلاعات درباره رقبای تجاری باشد. خانم کنفیلد می گوید: هنگامی که شما صفحه یک شرکت در لینکدین را دنبال می کنید، می توانید بفهمید که چه نخبگانی به شرکت پیوسته اند و یا کار در آنجا را ترک گفته اند.

با این کار همچنین اطلاعات شما در مورد رقبایتان به روز می شود (هنگامی که آنها اخبار و مقالات جدید خود را به اشتراک می گذارند و یا با هواداران خود بحث و گفتگو می کنند).
همچنین شما جزو اولین کسانی هستید که می توانند پست های جدید رقبا در لینکدین را بخوانند.با استفاده از این مجموعه اطلاعات می توانید تقریباً برنامه ها و استراتژی آتی رقبا را حدس بزنید.

۲٫ کارکنان شما زمان کافی به کار در پروفایل های خود در لینکدین اختصاص نمی دهند

کارکنان شما بخشی از هویت و برند شما در لینکدین محسوب می شوند. بر این اساس شما باید مطمئن شوید که پروفایل های آنها در این شبکه اجتماعی کماً و کیفاً قابل قبول است و می تواند به خوبی معرف شرکت شما باشد. اصولاً پروفایل های کارکنان در لینکدین (که در صفحه نتایج جستجوی گوگل نیز به نمایش در می آید) ممکن است اولین برخورد مشتری احتمالی یا شریک تجاری با شرکت باشد و به همین دلیل از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

پروفایل های مخدوش و یا ناقص در لینکدین این پیام را به بازدیدکننده می رساند که کارمندان و شرکت شما احتمالاً با مهارت های شبکه ای آنلاین چندان آشنا نیستند.
بنابراین نیروهای خود را تشویق کنید که پروفایل های شان را صد در صد کامل کنند. حتی از آنها بخواهید حتماً در پروفایل خود از عکس استفاده کنند چرا که آن دسته از پروفایل های لینکدین که حاوی تصویر هستند، هفت برابر بیشتر از پروفایل های بدون عکس، مخاطب جذب می کند.

بازاریابی از طریق لینکدین

بازاریابی از طریق لینکدین

 
۳٫ شرکت شما اطلاعات مناسبی در لینکدین درج نکرده است

برای کسب نتایج بهتر از مقالات و فایل هایی که در صفحه شرکت خود در لینکدین آپلود می کنید، چند نکته ظریف وجود دارد: بهتر است مطالب خود را صبح آپلود کنید؛ به پستهای خود حتی المقدور لینک اضافه کنید؛ فایل های ویدئویی به اشتراک بگذارید؛ به کاربران بگویید که از آنها توقع چه عکس العملی دارید (مثلاً تصریح کنید که دوست دارید بازدیدکنندگان فلان مطلب، آن را لایک کنند یا به اشتراک بگذارند یا ذیل آن کامنت بگذارند و غیره).
نیروهایی که مسئولیت صفحه شرکت شما در لینکدین را برعهده دارند، می توانند با استفاده از قابلیت Targeted Company Status Update برخی پیام ها و مطالب را به برخی از مخاطبان خاص ارسال کنند (نه همه مشترکان صفحه).

 
۴٫ کارمندان شما در لینکدین از هم بی خبرند

اگر کارکنان شرکت شما با یکدیگر در لینکدین ارتباط و مراوده داشته باشند، شما از مزیت های عمده ای بهره مند خواهید شد.
این امر از یک سو می تواند ارتباطات زیبا و احساسی (خارج از قواعد خشک اداری) بین افراد ایجاد کند و از سوی دیگر شیوه ای برای رایزنی های گروهی و حل مشکلات دپارتمان های مختلف سازمان محسوب شود.
کارفرمایان نیز می توانند مطالبی را که کارکنان خود در لینکدین به اشتراک گذاشته اند، دنبال کنند.

 
۵٫ شما در لینکدین فعال هستید، ولی کسی از این موضوع خبر ندارد

اگر شما دکمه لینکدین را در سایت یا وبلاگ شرکت خود درج نکرده باشید، یک راه ساده برای به اشتراک گذاری محتواهای این شبکه اجتماعی را از دست داده اید. بنا به گفته خانم کنفیلد، بیش از یک میلیون و سی صد هزار منتشرکننده محتوا، در سایت های خود از دکمه لینکدین استفاده می کنند. این کلید به رایگان عرضه می شود و افزودن آن نیز به سادگی امکان پذیر است.این کار می تواند با افزایش دادن سطح تعاملات مخاطبین، ترافیک زیادی روانه وب سایت شما کند.

 
۶٫ شما محصولات زیادی دارید، اما آنها را در لینکدین معرفی نکرده اید

افزودن مشخصاتیک سرویس یا محصول در وب سایت کار آسانی است و این امر باعث می شود مشتری ها و بازدیدکنندگان بدانند که شما به تازگی چه تولید کرده اید. همین امر در مورد لینکدین هم صادق است.
لیست تولیدات جدید خود را به لیست مربوطه در صفحه لینکدین شرکت خود بیافزایید. برای این کار زمان کافی اختصاص دهید.  در این صورت حلقه دوستان شما هم می توانند از به روزرسانی های جدید باخبر شوند.

 
۷٫ شما برای کارمندان خود یک صفحه ویژه در لینکدین ایجاد نکرده اید

خانم کنفیلد توصیه می کند شرکت ها یک گروه ویژه در لینکدین فقط برای کارمندان فعلی خود ایجاد کنند. این کار مشابه همان سرویسی است که توسط شبکه یامر (Yammer) یا آسانا (Asana) ارائه می شود. هر چند اعضای این گروه می توانند ایده ها را با هم به اشتراک بگذارند ولی چیزی در نتایج جستجو نمایش داده نمی شود. 
خانم کنفیلد می گوید: در لینکدین ما یک گروه ویژه خودمان داریم که فقط برای کارمندان کنونی شرکت طراحی شده است. این گروه مکان بسیار خوبی برای به اشتراک گذاری مقالات جدید و طرح مشکلاتی است که باید حل و فصل شود. همچنین ما در اینجا از خرد جمعی درباره این که چگونه سرویس های مان را بهتر کنیم، بهره می گیریم.
وی می افزاید این شیوه، یک راه شگفت انگیز برای گرداوری کل ایده های کارکنان ما در تمام دپارتمان های مختلف و ناهمگون شرکت است.
 
۸٫ شما برای مشتری های خود نیز گروه سازی نکرده اید

اگر شما یک گروه ویژه برای مشتریان خود ایجاد کنید، آنها می توانند تجربیات شان را به اشتراک گذاشته و آنچه را که با به کارگیری سرویس های شما آموخته اند در اختیار یکدیگر قرار دهند.
شما با استفاده از این موضوع به ظاهر ساده بعضاً می توانید ایده های بسیار ناب و جالبی درباره سرویس ها و محصولات خود به دست آورید.
این امر همچنین می تواند یک شیوه عالی برای تبدیل کاربر رهگذر به مشتری تلقی شود.
 
۹٫ شما در گفتگوها شرکت نمی کنید یا اگر هم مشارکت دارید، دیگران را اسپم باران می کنید

شرکت کردن در بحث ها و گفتگوهایی که در گروه های مرتبط در جریان است، مهم و در خور اعتناست. البته شما باید به طور واقعی در این مذاکرات شرکت بجویید، نه این که اعضای گروه را با فرستادن لینک ها و اطلاعاتی درباره کسب و کار خود، اسپم بمباران کنید. خانم کنفیلد می گوید: به این گروه ها به چشم یک همایش کوچک بنگرید؛ جایی که شما می توانید در آن درباره کسب و کارهای مورد علاقه خود اطلاعاتی کسب کنید.

وی تاکید می کند که دیگر اعضای گروه را بشناسید و با آنها باب مراوده را باز کنید، و در عین حال یادآور می شود که نباید اعضا را کورکورانه با حجم عظیمی از اطلاعات مربوط به فروش محصولات و کلاً کسب و کار خود هدف قرار دهید. برای پیدا کردن مباحثات مرتبط، از گروه های لینکدین (http://www.linkedin.com/search-fe/group_search) و پاسخ های لینکدین (http://www.linkedin.com/answers?trk=hb_tab_ayn) استفاده کنید.

 
۱۰٫ از لینکدین در موبایل غافل شده اید

لینکدین فقط ویژه رایانه های دسکتاپ نیست. این سایت چندین اپلیکیشن موبایلی رایگان دارد که شما و کارمندان تان با استفاده از آنها می توانید، با دیگران در کنفرانس ها و ملاقات های کاری که در خارج از دفتر شرکت برگزار می شود، ارتباط برقرار نمایید.

CardMunchیکی از برترین اپلیکیشن های موبایلی لینکدین است که توسط شرکتی به همین نام تولید می شود. این استارت آپ که سال گذشته توسط لینکدین خریداری شده است، جایگزین جالبی برای کارت های ویزیت قدیمی محسوب می شود. روش کار به این صورت است که با موبایل از کارت ویزیت عکس  می گیرید و سپس با استفاده از CardMunchداده های چاپ شده بر روی کارت ویزیت را خوانده و در موبایل ذخیره می نماید.  در این صورت دیگر نیاز نیست شما کارت ویزیت را نگهداری کنید. همچنین از دزدیده شدن آن نیز واهمه ای نخواهید داشت.

منبع: http://blog.sazinco.ir/



تاریخ : سه شنبه 23 تیر 1394 | 09:21 ق.ظ | نویسنده : سیمین بخشی | نظرات
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • انتخاب برتر