تبلیغات
کسب و کار الکترونیک - هفت گناه کشنده در ایمیل مارکتینگ

هفت گناه کشنده در ایمیل مارکتینگ

۱ – جمع نکردن ایمیل مشتریان

تحقیقات نشان داده که مشتریان قبل از اینکه از سایت شما چیزی را بخرند، به‌صورت متوسط ۷ بار به سایت شما سر می‌زنند! پس این تصور کاملاً اشتباه است که اگر ما محصول خوبی را در سایت قرار داده باشیم، حتماً به فروش خواهد رسید. باید مشتری را به سایت جلب کرد تا کم‌کم اطمینان کند و بعد خریدی را ثبت نماید. بنابراین لازم است که با روش‌های مختلف، ایمیل او را گرفت و صدالبته، فقط مطالب مرتبط ( و نه اسپم ) برایش ارسال کرد تا اگر موردپسندش بود، کم‌کم به سایت ما و فعالیت‌هایی که انجام می‌دهیم، اعتماد و سپس خرید کند.

 

۲ – عدم ارسال ایمیل

بعضی‌ها تصور می‌کنند همین‌که ایمیل مخاطب را گرفتند، کار تمام است! این کار مثل این است که از دوستی، شماره تلفنش را بگیرید که بعداً با او صحبت کنید، ولی هیچ‌وقت این کار را انجام ندهید! پس حداقل یک ایمیل خوش‌آمد به مشتری بزنید.

ارسال دیربه‌دیر ایمیل هم کار نامناسبی است. این کار به درگیر شدن و تعامل ذهن مخاطب با برند شما کمکی نخواهد کرد. اگر کمتر از یک ایمیل در ماه برای مشتریانتان ارسال کنید، آن‌ها شما را به یاد نخواهند آورد.

اگر هم می‌خواهید که ایمیل‌های کمی ارسال کنید، سعی کنید ارزش‌افزوده‌ای را به زندگی روزانه مخاطبینتان اضافه کنید. به این ترتیب، حداقل تعامل بیشتری بین آن‌ها و برندتان ایجاد کرده‌اید.

 

۳ – فراموش کردن ارسال ایمیل خوش‌آمد

ایمیل خوش‌آمد، بیشترین نرخ باز شدن از طرف مخاطب را دارد. یعنی چیزی در حدود ۵۰ – ۶۰ درصد. و این، یک فرصت بی‌نظیر برای ارتباط اولیه با مخاطبان است. علاوه بر این، مخاطبانی که ایمیل خوش‌آمد دریافت می‌کنند، معمولاً با برند، تعامل بیشتری برقرار خواهند کرد.

بنابراین اگر برای مخاطبان، ایمیل خوش‌آمد ارسال کردید، فقط از آن‌ها به خاطر عضویت در خبرنامه‌تان، تشکر نکنید، بلکه کمی هم خودتان را معرفی کنید؛ اطلاعات مفید به آن‌ها بدهید؛ از آن‌ها بازخورد بخواهید و …

 

۴ – اعتماد به برداشت و بینش خودتان

ما معمولاً فکر می‌کنیم که مخاطبان را می‌شناسیم. ولی خیلی از اوقات، خیلی مهم است که با آن‌ها بیشتر صحبت کنیم و از ایشان نظرسنجی کنیم.

تحقیقات فیزیولوژی نشان می‌دهد که اگر شما کسی را پیدا کنید که نظرش با شما بیشتر همخوانی دارد، سعی می‌کنید که نظر او را به‌عنوان نتیجه نهایی نظرسنجی‌تان قلمداد کنید. بنابراین در این دام نیفتید و از مخاطبانتان به درستی نظرسنجی کنید.

 

۵ – قرار ندادن لینک لغو عضویت

اگر بعضی‌ها علاقه‌ای به دریافت مطالب شما ندارند، مشکلی نیست، اجازه بدهید بروند. آن‌ها مخاطب شما نیستند. بزرگ‌ترین هدف شما این است که لیستی از مخاطبین خوب داشته باشید، نه از افراد ناراضی.

اگر مخاطبان نتوانند لینک لغو عضویت را پیدا کنند، دکمه اسپم را می‌زنند و این برای شما و اعتبارتان، اصلاً خوب نیست.

 

۶ – داشتن یک صفحه فرود اشتباه

قبل از زدن دکمه ارسال ایمیل، مطمئن شوید که صفحات فرود را درست طراحی کرده‌اید و همچنین به‌درستی به آن‌ها لینک داده‌اید.

اگر شما این کار را به‌درستی انجام نداده باشید و لینک‌هایتان اشتباه باشد، مخاطبان هم حوصله ندارند که به دنبال لینک درست بگردند. احتمالاً همان‌جا صفحه شما را می‌بندند و ایمیلتان را هم پاک می‌کنند. ( البته اگر اسپم نکنند! )

 

۷ – نداشتن سایت مناسب موبایل

این روزها، خیلی از افراد ایمیل‌هایشان را با موبایل چک می‌کنند و اگر لینکی هم به سایت داشته باشد، با همان موبایل وارد سایت می‌شوند. اگر سایت شما مناسب موبایل طراحی نشده باشد، مخاطبان اذیت می‌شوند و باز هم حوصله و وقت این را ندارند که بروند با کامپیوتر سایت شما را چک کنند. پس باز هم یک مشتری بالقوه را از دست می‌دهید.

منبع: مدیران ایران


برچسب ها: ایمیل مارکتینگ، بازاریابی اینترنتی،

تاریخ : سه شنبه 20 مرداد 1394 | 04:41 ب.ظ | نویسنده : سیمین بخشی | نظرات
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • انتخاب برتر